כל אחד יכול

כל אחד יכול

הפקה: 
ג'וינט ישראל - אשל
שנת הפקה: 
2017
מספר עמודים: 
49
מחיר: 
0
שפות: 

תיאור

לקריאת החוברת המלאה - לחץ כאן 

 
מדריך לנאמן הליכה
לפעילות גופנית סדירה בגיל המבוגר נודעת חשיבות רבה בשמירה על הבריאות ובשיפור התפקוד. מחקרים רבים מלמדים כי פעילות גופנית בכל גיל תורמת לאיכות חייו של האדם ולאריכותם. פעילות גופנית סדירה ותואמת גיל מסייעת במניעת מחלות לב וכלי דם, מורידה את לחץ הדם, מקטינה את הסיכון לחלות בסוכרת, משפרת את מצב הרוח ומונעת דיכאון, מקלה גם על תסמיני גיל המעבר, מפחיתה את הסיכון למחלות דמנטיות ואף משפרת את איכות החיים
ואורך החיים של חולי סרטן. גם זקנים שלא עסקו בעבר בפעילות ספורטיבית יכולים לשפר ולשמר את תפקודם, בריאותם וחיוניותם בעזרת פעילות גופנית סדירה המותאמת לגילם וליכולתיהם.
הליכה היא אחת מהפעילויות הגופניות הבסיסיות ביותר, והיא בעלת תורמה משמעותית לתפקוד הגופני והקוגניטיבי.
מטרות התכנית הן: להפוך את ההליכה נגישה עבור אוכלוסיית המבוגרים בדרגות תפקוד שונות, ליצור מוטיבציה ולהפוך את ההליכה לחלק מסגנון חיים בגיל המבוגר. 
 
נאמני ההליכה הם מתנדבים מבוגרים שעוזרים לעמיתיהם, בני גילם, לגלות את היתרונות של הליכה סדירה בשכונת מגוריהם או בטבע העירוני. הם עוברים הכשרה שבה הם רוכשים ידע על חשיבות ההליכה הסדירה, סגנונות הליכה
שונים ויתרונותיהם. בנוסף הם מקבלים כלים להובלת קבוצת הליכה באופן בטוח ואחראי.
בחוברת שלפניכם מובא מידע על ההליכה, תרגילי חימום מקדימים,  תכנון והצעות לנאמן ההליכה ועל ההליכה הנורדית. 
 
החוברת שלפניכם היא מהדורה חדשה ומעודכנת לספרון שראה אור על ידי ג'וינט ישראל-אשל בשנת 1999 .
 
כתיבה: עדנה בוקשטיין, יוספה בן משה, ריקי בראון, בועז גבעון, רות דקל, אייל ישראלי, יצחק לוי
ייעוץ מקצועי: משרד הבריאות - האגף לגריאטריה, התוכנית הלאומית למניעת נפילות בשיתוף מועצת הבריאות
עריכה מקצעית: הדס מוטרו, אילת דגן ירקוני - ג'וינט ישראל-אשל
סוג מדיה: 
אוכלוסיית יעד: